Een school is een veelomvattende organisatie waarbinnen allerlei talenten en vaardigheden nodig zijn. Binnen Adhocdocent krijgen wij dit dagelijks mee en daarom delen we dit graag met jullie. Zowel de schooldirecteuren als docenten laten ons zien hoe groot de verscheidenheid is binnen het Nederlandse onderwijs. Adhocdocent is enthousiast over deze diversiteit. Wat een mogelijkheden en kansen binnen de jobs onderwijs! Geregeld vragen wij ook aan onze docenten om een onderwijsblog te schrijven. Zo’n blog gaat over onze docenten en hun jobs in het onderwijs.
 
Wil jij een kijkje in de wereld van de mensen die diverse jobs in het onderwijs vervullen? Dat kan! Onze onderwijsblogs zijn verhalen van personen die jobs in het onderwijs vervullen. Ze delen met jou hun ervaringen en tips, zodat ook jij daar weer iets van op kan steken. We hopen op deze manier een allesomvattend beeld te geven van wat er op een school gebeurt.
 
Hoe ervaart een zij-instromer het docentschap? En hoe is het om als student te werken als docent? Of hoe is het om op verschillende scholen de job leerkracht te vervullen? Ook lees je hieronder verhalen van ervaren onderwijsmensen die er bewust voor kiezen om tijdelijke banen aan te nemen. Kortom, neem er even de tijd voor en ontdek al lezend welke kansen er achter de voordeur van de school liggen!

Enthousiast geraakt? Wil jij het onderwijs ook ervaren? Wil je de job leerkracht vervullen of op andere onderwijs jobs aan de slag? Laat het onze recruiters weten en schrijf je vrijblijvend in.
 

NIEUW: Adhocdocent Invalpool PO 8 november 2019- Nieuwe invalpool binnen christelijk onderwijs! Wanneer je onze social media volgt, kan het je niet ontgaan zijn… Adhocdocent is een nieuwe invalpool binnen het christelijk basisonderwijs gestart: Adhocdocent PO!
De laatste loodjes van het schooljaar! 26 juni 2019- We zitten alweer in de laatste schoolweken voor de zomervakantie. Tijd om af te tellen, maar ook vooral om heel hard te werken en veel te doen. Wim is een ervaren docent en deelt graag wat bruikbare tips voor de laatste schoolweken. We hopen dat het je helpt om de laatste loodjes niet als zwaar te ervaren.
Het verhaal van docent Willeke 6 mei 2019- Willeke is werkzaam als docent Beeldende Vorming. Via Adhocdocent was het mogelijk om als stage een kleine vacature op te vullen. Willeke vindt het waardevol om vanuit haar eigen ervaringen iets mee te geven aan de leerlingen, zodat zij handvatten hebben voor het heden en de toekomst.
Het verhaal van docent Suze 6 mei 2019- Suze is werkzaam als docent Maatschappijleer. Via Adhocdocent was het mogelijk om naast haar stage een kleine vacature te vervullen. Suze vindt het mooi om als jonge docent een voorbeeld te zijn voor de leerlingen en zo impact te hebben op hun leven en denkwereld.
Het verhaal van docent Pieter 6 mei 2019- Pieter is werkzaam als docent Economie. Pieter is een docent die na jaren praktijkervaring ervoor heeft gekozen om het onderwijs in te gaan. Hij geeft les vanuit de persoon en zoekt de relatie met de leerling.
Het verhaal van docent Dirk-Jan 6 mei 2019- Dirk-Jan is werkzaam als docent Wiskunde en Rekenen. Dirk-Jan is een geduldige en begripvolle docent die (net als zijn oud-docent Natuurkunde) op inhoudelijk en persoonlijk vlak impact wil hebben bij de leerlingen.
Het verhaal van docent Guido 3 mei 2019- Guido is werkzaam als docent Nederlands. Afgelopen schooljaar is hij via Adhocdocent gestart in het voortgezet onderwijs en treedt aankomend schooljaar in dienst bij de school. Guido is een vrolijke docent die het belangrijk vindt om vanuit de relatie met de leerlingen hen iets mee te geven voor de toekomst.
VORSTelijk in gesprek: Laura deelt dé tips! 25 april 2019- Wat doe je als tien leerlingen een vinger opsteken en graag állemaal tegelijk iets over het onderwerp willen zeggen? En hoe zorg je voor een positief groepsgesprek in de klas over een gevoelig onderwerp? In de training van Peter Munneke zijn de docenten actief aan de slag gegaan rond het thema interactie in de klas. Laura Bobeldijk was erbij en zij deelt graag met jou de belangrijkste tips!
Werken als invaldocent: Anja deelt tips! 15 april 2019- Anja is een ervaringsdeskundige op het gebied van invallen. Als invaldocent komt zij de meest uiteenlopende situaties tegen en is zij te vinden op verschillende scholen. Anja vertelt in deze blog wat het werk als invaldocent zo leuk maakt en hoe het voor haar haalbaar blijft om dit te blijven doen.
Hoe is het nu met…Frans? 14 november 2018- Beeld: Sanne Bas Frans schreef zich 2 jaar terug in bij Adhocdocent. Hij had zijn studie Bedrijfseconomie afgerond en was eigenlijk wel benieuwd naar de mogelijkheden binnen het onderwijs. Wij dachten natuurlijk graag met hem mee! Eerst heeft hij voor een periode als leswaarnemer gewerkt, daarna ook nog tijdelijk als docent Wiskunde.
Tijmen – Halen jullie allemaal een voldoende? Patat! 2 mei 2017- Tijmen stond al op jonge leeftijd voor de klas tijdens zijn opleiding als docent aardrijkskunde. Na het afronden van zijn afstudeeropdracht is hij via Adhocdocent in dienst van de school gekomen. Op dit moment staat hij voor de klas als docent aardrijkskunde en neemt hij lessen waar van een afwezige docent Natuurkunde.
Marlien – Van student naar docent 2 mei 2017- Marlien is student Economics & Business in Rotterdam en heeft via Adhocdocent de charme van het onderwijs ontdekt. Naast haar master werkt zij op dit moment als docent economie, waar ze veel van leert en tegelijkertijd geniet van het contact met de leerlingen.
Arie – Flexibel doceren 1 mei 2017- Arie raakte tijdens een beurs aan de praat met de dames van Adhocdocent. Hij liet zijn gegevens achter en ging een aantal maanden later aan de slag als docent op een middelbare school. Inmiddels is hij direct in dienst bij de school als docent rekenen.
Martine – Je bevoegdheid halen door het onderwijstraineeship 6 april 2017- Martine is aan het begin van schooljaar 2016/2017 gestart als onderwijstrainee bij Adhocdocent. Tijdens haar studie psychologie kwam ze via Adhocdocent als waarnemer terecht op haar oude middelbare school. 
Wijnanda – Het onderwijs stal mijn hart! 23 maart 2017- Wijnanda is na haar LIO-stage aan de slag gegaan via Adhocdocent. Momenteel is ze werkzaam op een middelbare school als docent Nederlands. Al snel heeft Wijnanda het onderwijs in haar hart gesloten.
Anke – Afwisselend onderwijs als interim docent 17 februari 2017- Anke werkt sinds 2012 via Adhocdocent als interim docent. Na haar studie Nederlandse taal- en letterkunde aan de Universiteit in Utrecht heeft ze al snel de stap naar het onderwijs gemaakt. Anke is een bevlogen docent die houdt van afwisseling.
Arina – Weinig werkervaring? Dacht het niet! 22 januari 2017- Arina werkt via Adhocdocent op verschillende scholen in Rotterdam en omstreken. Na het afronden van haar studie ‘Maatschappelijk Werk en Dienstverlening’ maakt ze kennis met een arbeidsmarkt waar het voor starters lastig is om aan een baan te komen.
Hilde – Kriebels in je lijf 11 november 2016- Hilde Schalkwijk werkt via Adhocdocent op het Waldheim-mavo in Baarn, ze maakte onlangs de stap van het primair onderwijs naar het voortgezet onderwijs. Voor deze stoere stap heeft Hilde op 5 oktober 2016 de titel ‘Adhocdocent van het jaar’ ontvangen.
Marleen – De startweek van een gymdocent 14 oktober 2016- Marleen Kalle (24) werkt via Adhocdocent op de Fritz Redlschool in Utrecht, een school verbonden aan de afdeling Psychiatrie van het UMC Utrecht. Marleen is bevoegd docent LO  en heeft ervaring opgedaan binnen het PO, VO en speciaal onderwijs.  
Docententraining Meester Mark – Heelhuids het schooljaar door 12 september 2016- Hoe kom je heelhuids het nieuwe schooljaar door? Ik lijk wel de laatste persoon om een zinnig antwoord te geven op die vraag. Terwijl mijn leerlingen met lijmpotjes voetbalden verzoop ik in een eindeloze administratie-brei; binnen anderhalf jaar hield ik het onderwijs voor gezien.
Vacaturesites onderwijs: door de bomen het bos niet meer zien 5 september 2016- Lees hieronder het verhaal van zij-instromer Marian en haar ervaringen met Adhocdocent. “Al langere tijd was ik op zoek naar vacatures binnen het onderwijs. Ik werkte toen nog in het bedrijfsleven, maar liep al verschillende jaren met het idee rond om de overstap naar het onderwijs te maken. Het werken in het onderwijs leek mij een baan van betekenis, iets waarmee je direct duidelijke impact maakt op je omgeving. Vanuit mijn ervaring als vrijwilliger bij de sportvereniging wist ik dat het contact leggen met kinderen en jongeren mij gemakkelijk afging. Zou het onderwijs ook iets voor mij zijn?